درد و دل يك وبلاگ نويس با دوستان وبلاگ نويس

 دست نوشته هاي كيوان براي مبارزه با دزدان اينترنتي

dozdane-internet.png

سلام. حتماً پست  «گرفتن مچ يكي از وبلاگ هاي بزرگ فارسي وردپرس توسط كليد اول» رو خونيد.

من اينجا مي خوايم از همه دوستان وبلاگ نويس حرفه اي دعوت كنم تا حق كپي رايت رو رعايت كنند تا از همين جا نقطه اي باشه براي فرهنگ سازي و شروع فرهنگ رعايت كپي رايت.

وقتي من پست قبلي رو گذاشتم و به رعايت نكردن كپي رايت توسط وبلاگ مرسي اعتراض كردم بعضي ها گفتن به خاطر خود شيريني بود بعضي ها گفتن به خاطر جذب بازديد كننده بود و بعضي ها هم گفتن سرت تو كاره خودت باشه و به كاره بزگترا دخالت نكن و…

ولي من هيچ وفت كوتاه نمي يام چون منيكه هميشه كپي رايت رو رعايت كردم و با زحمت پستامو طراحي ميكنم سختمه اين وقايع رو ببينم.

وقتي درد من بهتر شده 🙂 كه فهميدم يكي ديگه از وبلاگ هاي بزرگ وردپرس به نام p30web كه براي همه آشنا هستش ،هم از سايت داراب اكس به طرز فجيهي كپي برداري ميكنه و بعد از حرف زدن با اين دوستان (آقاي هاني) ايشون گفتن كه نويسنده دوم يعني حسن دست به اينكار ميزنه  انونم به طرز زيركانه اي كه در آدرس عكس ها از آدرس اي پي استفاده ميكنه ولي باز اين ترفند از چشمان تيزبين كليد اول پنهون نمونده.خيلي بده كه وبلاگ هاي برترمون فقط با كپي رايت ميزن جلو. به جايه اينكه با بازديد زياد كاربران دلگرم بشن و خودشون مطلب بزارن ميرن زحمات وبلاگ نويسان ديگه رو كپي ميكنن.

بهتره بدونيد وبلاگ p30web  با 605,298  بازديد كننده تا اين لحظه با ترفندي جالب به جذب بازديد كننده دست ميزنه و با گذاشتن كلمات كليدي در پستاش يا صفحه نامرئي كه كاربران موتور هاي جستجو مانند گوگل و ياهو بيشتر بدنبال اين كلمات هستند بازديدكننده جذب ميكنند.

توضيح كامل در اين مورد توسط دوست عزيزمون پژوهنده:دوم اینکه من یا این قرار دادن کلمات کلیدی جذاب به صورت نامرئی (در واقع متا کی ورد دروغینfake meta keyword ) کاملا مخالفم. چون این نوعی کلیک دزدی هست. کاربر اینترنتی در موتور جستجو برای نیازش داره سرچ میکنه و ما اینطوری به دروغ اون رو به وبلاگمون میکشیم بدون اینکه نیازش رو تامین کرده باشیم. در واقع از نیاز کاربر به اطلاعات سوء استفاده کردیم تا مطلب خودمون رو به خوردش بدیم، غافل از اینکه اگر اون واقعا به دنبال مطلب ما باشه میتونه با کی وردهای راستین سرچ کنه و به وبلاگ ما برسه.

كلمات كليدي مانند :عكس هاي تاپ، عكس هاي امپراطور دريا،همه چيز براي همه گوشي ها،ترفند ياهو، ترفند ويندوز و ……….

من از همه كسانيكه اهل رعايت كپي رايت هستند تقاضا دارم براي جلوگيري از اين امر دست ياري به من بدند و از تمام كسانيكه نظرشون عوض شده و مي خوان بعده اين كپي رايت رو رعايت كنند ابراز خرسندي ميكنم و ازشون ممنونم.

ما اگه همه با هم باشيم و تلاش كنيم ميتونيم كپي رايت تو زمنيه وبلاگ نويسي رو اشاععه بديم. شايد من خودمو خسته ميكنم ولي شايد چندتا دل حقجو اينجا باشه كه دست ياري به من بده. من تا حدي كه بتونم وبلاگ هاي كه حق كپي رايت رو رعايت نميكنند رو به شما معرفي ميكنم تا شايد اين عزيزان با رو شدن دستشون از اين كارا دست بردازن شما هم در اين كار قدمي بردازيد.

وبلاگ هاي كه تا اين لحظه به كپي رايت توجه نكردن:

http://www.mer30.wordpress.com

http://www.p30web.wordpress.com

http://topsms.wordpress.com

اگه شما هم موردي رو ديديد مي تونيد تو قسمت نظرات مطرح كنيد تا اين سايتها رو همه بشناسند

منتظر نظرات شما هستم.

كيوان 13

پ.ن: اميدوارم ايراني بودمنون رو ثابت كنيم و هميشه آزادمرد باشيم

رونوشت به مديريت و نويسندگان وبلاگ p30web

27 پاسخ to “درد و دل يك وبلاگ نويس با دوستان وبلاگ نويس”

  1. M4RY4M Says:

    من کاملا موافقم…

  2. پژوهنده Says:

    پیرامون کپی رایت و حساسیت در مورد اشاعه اش در وبلاگستان فارسی با شما هم عقیده ام. اگر کاری هم به عنوان یک وبلاگنویس بیش از رعایتی که خودم در مطالبی که از دیگران نقل میکنم بتونم انجام بدم دریغ ندارم.

    اما دو نکته در مورد یادداشت شما: اول اینکه چرا اینقدر غلط املایی داره؟ یک ویرایشی بکنید.
    دوم اینکه من یا این قرار دادن کلمات کلیدی جذاب به صورت نامرئی (در واقع متا کی ورد دروغینfake meta keyword ) کاملا مخالفم. چون این نوعی کلیک دزدی هست. کاربر اینترنتی در موتور جستجو برای نیازش داره سرچ میکنه و ما اینطوری به دروغ اون رو به وبلاگمون میکشیم بدون اینکه نیازش رو تامین کرده باشیم. در واقع از نیاز کاربر به اطلاعات سوء استفاده کردیم تا مطلب خودمون رو به خوردش بدیم، غافل از اینکه اگر اون واقعا به دنبال مطلب ما باشه میتونه با کی وردهای راستین سرچ کنه و به وبلاگ ما برسه.


    كيوان: دوست عزيز ممنونم از تذكر شما همينطوري كه مشاهده مي كنيد ويرايش كردم.
    در مورد اشتباه هاي كه در تايپ داشتم بايد بگم به خاطر تايپ سريع و ناراحت بودن از اين وقايع، اين اتفاق افتاده و چون وقت كمي داشتم خواستم اين پست رو بزارم اينطوري شد.

  3. شیخ الشیوخ Says:

    این هم دست یاری ما ❗

  4. مجید Says:

    من تازه یه مطلب دیگش رو هم دیده بودم که کپی شذده بود اون هم از یه وبلاگ وردپرسی که دوست هم هستیم با هم

  5. کاوه گیــــــلانی (لابدان) Says:

    درود
    والله من که حرفه ای نیستم، ولی وبلاگ نویسم، پست قبلیت رو هم خوندم ولی دلیلی ندیدم که قاطی کنم خودم رو، در مورد حق و قانون و این جور مسائل باید بگم که توی دنیای واقعی ما همچین چزیز نداریم چه برسه این جا که کمتر کسی به قانون توجه می کنه!
    خوب هر کس از وبلاگ نویسی هدفی داره، به عنوان مثال شاید دوستانی که تو نام بردی مشکل روحی دارند و برای ارضا همچین کاری می کنند(توی دید بودن رو میگم) به هر حال نمیشه بهشون خرده گرفت!
    به نظر من باید بزرگ تر ها و قدیمی تر ا بیان حداقل برای ورد پرس فارسی یه مرام نامه راه بندازن که همه وبلاگ نویس ها مجبور بشن رعایتش کنن! اگه کسی موافقه با نظرم خود م برای شروع چند بند از این مرامنامه رو بگم تا …
    شاید راه حل خوبی نباشه ولی خوب کم کم میشه یه قانون! به نظر من تمرین خوبی میشه برای احترام به حق دیگران!
    منتظرم ببینم بقیه چی میگن!
    بدرود


    كيوان: خيلي ممنون از مطالب جالب شما به نكته جالب اشاره كردين من موافقم دوستان هم نظر بدن تا آقاي كاوه گيلاني شروع به كار كنه

  6. کاوه گیــــــلانی (لابدان) Says:

    راستی یه سر به دکتر مزیدی، یک فتحی بزن! یه سری از بچه های قدیمی توی بلاگ رول من هستند به اون ها هم بگو حتما، شیخ عزیز که اومده بقیه رو هم خبر کن کار خوبیه، ادامه بده.

  7. کاوه گیــــــلانی (لابدان) Says:

    در ضمن آدرس وبلاگت رو توی پروفایلت بنویس که مجبور نباشی به صورت کامنت بذاریش.

  8. محسن وزیری Says:

    دز مینه اون کلماتی که گفتی دوست خوبم باید بگم که به این کار میگن SEO یا بهینه کردن وب سایت برای موتورهای جستجو!خودبنده در حال حاضر دارم کتابی در این زمینه می نویسم که ایناشالله در همین سال جاری به چاپ می رسه و شاید اونجا ببین این کار هنره ولی مطمئن باش به این راحتیم نیست که کسی با وبلاگی مثل من که در زیمنه آیِ تی هست بیاد وبلاگشو تو زمینه هنر جا بندازه!شدنی نیست اکرم هم برای مدتی بشه!مطمئنا بعد از مدتی خود موتور جستجو اورا حذف میکتنه و جزای تقلبشو میده!
    راستی من اینجا نمی خوام دشمنی کنم که تیکه انداختی بردادر مون آقای وزیری دقت کنید!
    من وظیفم بود که بگم ابرو نبر!همیشه هم گفتم و خواهم گفت که ابرو نبر !برای همین ابرو ریزیتم که هنوز هم ادامه داره!عصبیم همین وگرنه تو هم دوستی هستی ولی یکم تندروئی مثل آقای […] ! اینجاایران است سرزمین کوروش کبیر و داریوش است اگر اینها را بدانیم یادمان خواهد ماند که چه کنیم و چگونه رفتار کنیم!همین!
    دوستت دارم دسوت خوبم !ولی ابروریزی نکن!

  9. محسن وزیری Says:

    ولی این جنبش عالیه که با دزدی وبلاگی مبارزه کنیم به شرط ابرونریختن!بهترین کار فرستادن ایمیلهای زیاد و پ راعتراض برای اون فرده تا ادم بشه!!! 🙂

  10. key1one Says:

    ممنون از دوستان خوبم منمنون از نظرات شما.
    آقاي وزيري منم مشكلي با كسي ندارم و فقط مي خواستم نيتمو از اين كار ثابت كنم من نيازي به بازديد كننده ندارم اگه مطالبم خوبباشه خودشون مي يان من فقط يه خاطره وبلاگ نويسي فارسي اينكارارو مي كنم و با نظر آقاي كاوه گيلاني موافقم اگه دوستان عزيز هم موافقن كاوه جون كارشو شروع كنه

  11. محمد احسان Says:

    درد دل بجا و منطقی بود
    هرچند من جز حرفه ای ها نیستم اما در حد توان با کپی رایت مقابله می کنم
    به امید بهروزی و پیروزی

  12. max Says:

    كيوان: دوست عزيز آقاي مكس اينجا جاي تبليغات نيست.
    از شما ممنون كه ديگه اينكار رو تكرار نكنيد.
    شما ميتونيد درخواست تبادل لينك بكنيد و به حقوق نويسنده احترام بزاريد

  13. فتحی Says:

    با سلام خدمت دوستان عزیز مخصوصا نویسنده محترم این وبلاگ

    راستش من نمی خواستم توی این بحث شرکت کنم چون همه متوجه شدند که من در زمانش چقدر در این بحث ضربه دیدم اما چون دوست بسیار عزیزمون در کامنت 6 به من لطف کردند خواستم یک ذره هم که شده باشد از این طرح حمایت کنم.

    متاسفانه همه دوستان وردپرسی شاهد بودند که من زمانی که طبق روال عادی وبلاگ می نوشتم به طور ثابت وبلاگ دوم وردپرس بودم و مثلا با 5000 خواننده در روز در رده دوم قرار می گرفتم در حالی که در رده اول همین وبلاگ پی سی وب قرار داشت و مطمئنم اگر کسی که مانند من تمام مطالبش نوشته های خودش است با چنین صحنه ای روبرو می شد از وبلاگنویسی دلسرد می شد. خوشبختانه من وبلاگ شناخته شده ای دارم و اگر مطلبی بنویسم و کسی کپی کند اکثرا متوجه می شوند که مطلب نوشته من است ولی برای دوستانی که هنوز کشف نشده اند این یک ضایعه بزرگ است چون کم کم نویسنده مطلب به عنوان کپی بردار شناخته می شود یعنی در یک روند معکوس کپی کننده به عنوان منبع اصلی شناخته می شود. همین الان هم من اگر یک مطلب را از جایی کپی کنم من به عنوان نویسنده اصلی شناخته می شوم در حالی که من مطلب را کپی کردم!!!

    اما یک حقیقتی را باید قبول کرد. جامعه وب فارسی اصلا جامعه قانونپذیری نیست و نمی شود افراد را به تبعیت از قوانین مجبور کرد. مثلا شما فرض کنید که بیایید یک قانون برای وردپرسی ها تدوین کنیم. چه اجباری هست که پی سی وب تبعیت کند؟ من به طور کلی با وبلاگهای کپی کار قطع رابطه می کنم ولی برای کل فکر می کنم هنوز راه حلی نداشته باشم. دیگر انقدر از مطالب وبلاگ من کپی برداری شده است که دیگر کلا نسبت به این زمینه بی احساس شده ام. دیگر فکر می کنم کسی با کپی کردن یک مطلب از وبلاگ من عذاب وجدان نمی گیرد. دیگر چی کار کنم؟ هیچ راهی سراغ ندارم!!

    پی نوشت: ببخشید که خیلی طولانی شد فقط در آخر یک مطلب را عرض کنم. من با بزرگ خواندن این دو وبلاگی که ذکرشون رفت مخالفم چون کپی کارها بزرگ نیستند!

  14. key1one Says:

    ممنو از شما آقاي 1 فتحي من خواننده پروپا قرض وبلاگ شما هستم
    توضيح در مورد بزرگ خواندن اين 2 وبلاگ در كپي هست 🙂
    اين 2 وبلاگ فقط از نظر بازديد كننده بزرگ هستند البته تو كار كپي هم خيلي بزرگند ولي بعضي مواقع سوتي هاي بدي ميدن.
    اگه تو دادگاه قاضي نباشه و هيچ مجازاتي در كار نباشه دزد به كارش اعتراف نمي كنه و اونو به گردن نميگيره مثه همين قضيه ما.
    ولي ما ميتونيم با معرفي اين نمونه وبلاگ ها از اين كارا جلوگيري كنيم.

  15. key1one Says:

    تا جاي كه من اطلاع دارم دكتر مزيدي از دوستان آقاي قاسمي هستن و فكر نكنم پشت به دوستشون بكنن كاوه خان

  16. کاوه گیــــــلانی (لابدان) Says:

    درود
    به نظر من بهتره که دکتر هم بیا د و نظری بده.
    و اما در مورد فتحی عزیز باید بگم که حق داری ولی با این حرفت که مخالفم، از دید من ما دو تا مسئله می تونیم ایجاد کنیم:
    1 – قانون : که همه باید رعایتش کنن!(معمولا هم رعایت نمی شه چون بیشتر ما قانون گریز هستیم)
    2- قاعده: بر می گرده به وجدان آدم ها (مرام و معرفت رو فکر نمی کنم کسی کم بذاره!)
    برای وضع قانون ما امکاناتش رو نداریم(ما مدیر ورد پرس نیستیم) پس به نظر من بهتره که همون مرام نامه رو ایجاد کنیم و هر کس که حاضره از این مرام نامه حمایت کنه یک صفحه توی وبلاگش بذاره به نام مرام نامه ورد پرس یا هر چیز دیگه.
    حداقل اینه که ما تمرین می کنیم همین جا به هم احترام بذاریم و احتیاجی نباشه که حتما زور بالای سرمون باشه!
    و اما در مورد وبلاگ نویس هایی که کپی می کنند، به نظر من ایرادی نداره ولی حد اقل لطف کنن ذکر منبع کنن! حداقل با این کار به خواننده احترام گذاشته میشه (نویسنده مطلب هم جای خودش).
    باز هم می گم الان وردپرس حکم دولتی رو داره که زیاد توجهی به اجرای قوانین نداره، ما به عنوان شهروند وردپرسی خودمون …
    بدرود

  17. key1one Says:

    من آمادگي و حمايت خودمو از مرام نامه اعلام مي كنم براي اينكار چند نفر انتخاب بشن و بندهاي مرمام نامه رو بنويسن

  18. محسن وزیری Says:

    خوب من هم اعلام امادگی می کنم تااین مرام نامه رو بنویسم!و توی بندهاش کمک کنم برای شروع هم به زودی یه سری بند پیشنهادی می نویسم و تو وبلاگم میزارم،سعی هم م ی کنم خوب روش کار کنم من همین الان دستمو بالا میکنم که همه کار م ی کنم تا مرامک نامه رو درست کنم !امشب پستی در این خصوص میزارم حتما بخونش

  19. فتحی Says:

    کاوه جان. بهتر است من یک برداشت دیگر بکنم. من مرامنامه را نه یک قانون بلکه اصلی می دانم که افراد با تبعیت از آن می توانند به راحتی از یک وبلاگ استفاده کنند. به شخصه برای این که به کسی اجازه استفاده از مطالب وبلاگم را بدهم یک سری اصول خیلی راحت دارم که برای دیگر وبلاگها یک ذره دردسر ساز است. مثلا کسی نیازی ندارد برای برداشت از مطالب من حتما من را به عنوان نویسنده معرفی بکند و تحت یک شرایط خاص می تواند این مطالب را بدون نام من منتشر کند که این مسلما برای خیلی از وبلاگها کار ساز نیست ( دلایلش خارج از بحث است )

    برای همین من یک پیشنهاد دارم. من یک اجازه نامه در وبلاگم منتشر می کنم که بر اساس آن هر کسی بتواند از مطالب من تحت آن اجازه نامه استفاده بکند. شما هم می توانید آن را بخوانید و آن را به نوعی که مدنظر خودتان است تغییر بدهید و در وبلاگ خودتان منتشر کنید. این طوری همه ما یک اجازه نامه خواهیم داشت که به هر کسی اجازه می دهد تحت آن شرایط خاص از مطالب وبلاگ ما بهره برداری بکند. اگر کسی هم از آنها تخطی کرد به عنوان یک ناقض کپی رایت با ایشان برخورد می کنیم.

    مسلما یک مرامنامه که همه با آن موافق باشند مقدور نیست. من به جای آن یک اجازه نامه برای هر وبلاگ را توصیه می کنم.

    پی نوشت: من در مورد دکتر مزیدی فکر نمی کنم که ایشان به خاطر یک دوستی با آقای قاسمی چشمشان را روی حقیقت ببندند. در ضمن در اینجا لازم نیست دکتر با آقای قاسمی بحثی داشته باشند. در اینجا کافی است که دکتر در نوشتن یک مرامنامه کمک کنند.

  20. key1one Says:

    موضوع اجازه نامه هم به نظر كاري مياد و ميشه روش كار كرد.

    وبلاگ دكتر مزيدي نميدونم چرا فيلتر بود.
    http://mhmazidi.wordpress.com/
    ولي انگار وبلاگ جديد به نشاني زير باز كردن
    http://mazidi.wordpress.com/

    مي تونيد با آدرس زير به وبلاگ اول دكتر مزيدي سري بزنيد
    https://mhmazidi.wordpress.com/
    اينم آدرس وبلاگ جديدشون:
    http://mhmazidi2.wordpress.com

  21. key1one Says:

    من ديگه دارم از اين آقاي قاسمي نا اميد مي شم تو پست جديدشون هم از سايت دارب اكس به نشاني http://www.darabex.com/ كپي برداري كردن و به جاي آدرس يورال عكس از اي پي آدرس استفاده كردن.
    واقعاً شورشو در آوردن و هيچ زحمتي به خودشون نمي دن

  22. محسن وزیری Says:

    سلام در وبلاگ خود جنبش مرام نامه رو اعلام کردم و برایش مرام نوتشهائی هم نوشتم از مشا دعوت می کنم تا هب این مرام نامه پیوسته و آن را تکمیل کنید تا همه با هم وردپرسی با مرام داشته باشیم
    http://itnevesht.wordpress.com/2008/03/22/maramnameyewordpress/

  23. کاوه گیــــــلانی (لابدان) Says:

    درود دوباره
    با فتحی موافقم، این طوری بهتره چون به هر کس قواعد و قوانین خودش رو در زندگی داره، مهم نفس عمله !
    در مورد مرام نامه آقای وزیری هم می بینم نظر می دم.

  24. مسعود قاسمی Says:

    تدوين مرامنامه وردپرس فارسي

    http://mer30.wordpress.com/2008/03/23/fa-wordpress

  25. بابک Says:

    کاملآ با شما موافقم.
    راستی تو خط های آخر «موردی» را «موری» نوشته‌اید.

  26. key1one Says:

    ممنون دوست عزيز اصلاح شد.

  27. Yaz Okulu Says:

    does anyone knows if there is any other information about this subject in other languages?

    ———————

    WHAT YOU MEAN ?

    TR: AFANDI BU MATLAB COPY-RIGHTA GORADI VA EYRI ZABANA ISTASUN BU MATLABI AYRI WEBSYTI LARDA GALAH AKHTARASAN

پاسخی بگذارید

