نا امنی در فضای وبلاگستان قوت گرفت، وردپرس هم وارد بازی شد

نا امنی در فضای وبلاگستان قوت گرفت؛وردپرس هم وارد بازی شد بازهم آزادی بیان حادثه آفرید!

یک بلاگ پارسی به دلیل انتشار مطلبی علیه «فیلم ضد اسلامی فتنه» بسته شد. وبلاگ حرف نو که در مورخه «سه شنبه 26/1/1387» اقدام به چاپ مطلبی با عنوان «نامه ای به مسیح و خبر از فتنه ای خودسوز» کرده بود، از سوی ورد پرس به دلیل نقض قوانین وردپرس، بسته شد! {عکس مسدود شدن ورد پرس}

این مطلب در راستای جنش وبلاگی «نامه ای به مسیح؛ پیامبر صلح و دوستی» نوشته شده بود که با چنین برخوردی مواجه شد. لازم به ذکر است که این اتفاق در عین ناباوری و نقض «بیان آزاد» انجام شد. واقعاً باعث تاسفه، وقتی ما به اوج نگرانی و پریشانی وردپرسی ها پی بردیم که :

مطلب در «حافظه موقت(کش)» گوگل و یاهو هم قابل دسترسی نبود. البته شما میتوانید به صفحات ذخیره شده دیگر این بلاگ مراجعه کنید،مشاهده میکنید که مطالب بعد از «نامه ای به مسیح و خبر از فتنه ای خودسوز» و قبل از آن موجود است،

حال آنکه هیچ خبری از این مطلب نیست و کاملا محو شده است، گویی که اصلاً وجود نداشته. گوگل:

1: مطلب قبل از این نامه (کش: موجود در این آدرس)

2: مطلب این نامه (کش: موجود نیست)

3: مطلب بعد از این نامه (کش: موجود در این آدرس)

یاهو: (کش)

نویسنده این بلاگ، یونس کاظمی است.به دلیل اینکه به جزئیات این مطلب پی ببرم، گفتگوی کوتاه متنی(چت) را ترتیب دادم که توجه شما را به ان جلب میکنم.
در ادامه مطلب به خواندن ادامه دهید


کیوان: سلام یونس، وقت بخیر

یونس: سلام برادر!، وقت شما هم بخیر!

کیوان: یونس جان قضیه چی است؟

یونس: عرض شود، رفرش کردیم بعد یکهو همه چیز رفت!

کیوان: یعنی چی؟!

یونس:رفتم مطلب تازه ای رو پیشنویس کردم، تا اومدم برگردم به صفحه مدیریت، یکهو همون صفحه «نقض…» آمد

کیوان:این قضیه چه وقت اتفاق افتاد؟

یونس: دیروز جمعه(30/1/1387) حدود ساعت 5:30 عصر

کیوان:مطلب شما پيرامون چه چيزي بود؟

یونس:درباره همین جنش وبلاگی که علیه فتنه راه افتاده بود

کیوان:ميشه بيشتر توضيح بدي تا کسايکه الان ميخونن به طوره خلاصه متوجه مطلب بشن؟

یونس:این مطلب به صورت یک نامه با عنوان «» نوشته شد این مطلب حاوی محورهای زیر بود:

1: تاکید بر پیوند میان اسلام مسحیت که از قبل بوده و هست و خواهد بود؛ ضمنا هیچ چیز نمیتونه بین ادیان الهی جدایی بندازه

2: جداسازی افرادی که به اسم دین تندروی میکنند و خود را دیدندار می نامند

3:انحطاط تفکرات غربی و رسیدن با نقطه پایان

4:تاکید بر رشد اسلام در اروپا بویژه هلند

کیوان:آيا شما از گذاشتن اين پست پشيمون شديد؟ به خاطره بسته شدن وبلاگتون ؟

یونس:نه.اصلا، یکی از بهترین مطالبی بوده که تا حالا نوشتم

کیوان:چه قصدي داريد ؟ میخواید چیکار کنید؟

یونس:نقل به مکان به خانه جدید شخصی و ادامه راه یا عزمی جزم تر

کیوان:شايد اين خبر ابروي ورپرس رو ببره و برای اونها گرون در بیاد؟

یونس:البته که قصد روشنگری است! ولی بند نیست کسانی که در زیر مجموعه این سایت فعالیت میکنند، از این موارد هم باخبر شوند

کیوان:بله همینطوره

کیوان:در آخر برای شما آروزی موفقیت میکنیم و امیدوارم در این راه همیشه موفق و سربلند باشید و این اتفاق شروع دوباره برای شما باشد.

یونس:ممنونم از شما به خاطر اینکه به یاد ما بودید!

خوب این هم از وردپرس که تو زرد از آب در اومد.

نظر شما در این مورد این اتفاق چیست؟

پی نوشت1: کپی این مطلب بدون ذکر منبع بلامانع است.

پی نوشت2: شاید ما هم تا چند ساعته دیگه بسته بشیم ولی شما هم اگه این مطلب رو تو وبلاگتون منتشر کردید حتماً از قسمت «مدیریت>صادر کردن» یه بک آپ از وبلاگ خودتون بگیرید تا بعدا قابل دسترسی باشید.

موفق باشید.

برچسب‌ها: , , , , , , ,

28 پاسخ to “نا امنی در فضای وبلاگستان قوت گرفت، وردپرس هم وارد بازی شد”

  1. Younes Says:

    تست!

  2. Younes Says:

    تست!

    اکانت من به دلیل عضویت در وبلاگ یکی از دوستانم در وردپرس، هنوز فعاله و فقط میتونم کامنت برای وردپرسی ها بنویسم!
    {فکر نمیکردم که اینم کار کنه، بازم خوبه، میشه هرچند وقت یکبار به دوستان اینجا سری زد و احوال پرسید}

    کیوان جان دستت درد نکنه، فکر نمیکردم یک روزی گیر مدعیان دموکراسی بیفتم و به بهانه های واهی اکانت منو که ازارم به مورچه هم نرسیده بود، ببندند.

    خیلی ممنون از لطفت که این مطلب رو نوشتی
    ایشالله بچه ها(ورد پرسی ها) بیشتر مراقب مطالبی که مینویسند باشند، مخصوصا شما!(ممکنه وبلاگت رو به دلیل نوشتن این مطلب ببندند! (چشمک!))

    یاعلی
    التماس دعا
    یونس

  3. كاسپر Says:

    مطلب جالبي بود
    در اين كه وردپرس بهترينه شكي نيست اما ميشه با هزينه اي بسيار كم
    يك سايت شخصي راه اندازي كرد و بدون مشكل به كار ادامه داد

  4. فتحی Says:

    طبیعی بود و حق وردپرس است تا تمام یک وبلاگ زیر مجموعه وردپرس دات کام را به هر دلیلی مسدود کند و اگر هزینه ای برای خرید و استفاده از کردیت شده بود را به نفع خود مسترد کند. البته اگر کردیتی خریده شده بود و خرج نشده بود می توانید از شرکت توضیح بخواهید که احتمال دارد هزینه کردیت را به شما پس بدهند اما این کار را هم می توانند نکنند و توضیحی ندهند چون قانونا از کالاهای شرکت محسوب می شود.

    من نویسنده وبلاگی که گفتید را نمی شناسم اما امیدوارم این آقا یونسی که در بالای سر من کامنت گذاشته نباشد چون بسیار برای من عزیز است و به عنوان یک وردپرس بسیار ناراحتم. اما از شما آقا کیوان بعید بود چنین حرفی بزنید. توس وردپرس که همه ما قبولش کردیم به وردپرس اجازه تام می دهد تا برای از سرویسش هر کاری که لازم است بر علیه اطلاعات ما بکند. آزادی بیان من نباید موقعیت سرویس وردپرس را خدشه دار کند.

    در آخر من فکر می کنم این یک سوءتفاهم است. توی وبلاگهای وردپرسی بزرگی که بازدید های بالای 200 هزار در روز دارند من مطالبی با بدترین لحنها بر علیه فتنه خواندم که به زبان انگلیسی صریح نوشته شده است. بعید می دانم که وبلاگ آقا یونس به دلیل نوشتن یک متن ساده در وبلاگی که حدودا روزی 4000 (هم اندازه وبلاگ خودم گفتم ) بازدید دارد مسدود بشود.
    به جای این کار به نظر من بهتر است یک ایمیل به وردپرس بزنید و جریان را شرح بدهید تا دلیل را به شما بگویند. احتمالش زیاد است که سرویستون را پس بدهند.

    کیوان: فتجی جان متاسفانه همین آقا یونس گل خودمونه. امدیوارم دلبل مسدود شدن پاگراف سومت باشه

  5. فتحی Says:

    راستی آقا کیوان. خواهشا مطالبتون رو با آن لحن توی وبلاگهای دیگر معرفی نکنید. من روزی 50 تا کامنت می گیرم و ممکن است مطلبتون رو بدن اینکه اسم کیوان رو ببینم و متوجه بشوم که شما نوشتی به پوشه اسپم بفرستم. فکر کنم هنوز صابون اکیسمت به تنتون نخورده و گرنه هیچ وقت کامنتهای شبه اسپم نمی نوشتید 🙂

    باز هم می گویم اگر متوجه بشوم که شما نوشتید اسپم نمی کنم اما اگر نفهمم برایتون مشکل می شود.

    کیوان: ممنون فتحی جان من قصدم فرستادن اسپم نبود.

  6. پسر آریایی Says:

    من که خیلی از این اتفاق ناراحت شدم و یه مقداری هم ترسیدم که اگر این مسئله برای من پیش بیاد چی ؟
    فتحی جان خوب شد اومدی اینجا کامنت گذاشتی اما میشه بیشتر توضیح بدی که چرا بعضی از وبلاگها رو می بندن ؟

  7. میلاد Says:

    کیوان جان مطلب تاثر انگیزی بود. در ضمن حق با فتحی است، اسپم برات گرون تموم میشه!

    کیوان: چشم میلاد جان من ناخوسته این اشتباه رو انجام دادم. شرمنده

  8. آراد Says:

    http://baywords.com
    توی بالاترین هم نوشتم ولی رای نیاورد، این سرویس وبلاگ thepiratebay.org یکی از بزرگترین ترکر های تورنت هست که قول دادن هیچ چیزی رو سانسور نکنند

  9. سیروس Says:

    سلام
    ناراحت شدم وبلاگت مسدود شده
    ولی سیستم مجانی یک قانون خاص خودش رو داره اگه از قوانین سرپیچی کردی خب حق با اونهاست ولی همیشه به دوستانم این سفارش رو کردم با خرید یک دامین شخصی تمام مسئولیت نوشته ها و کارهای خودتون رو به گردن بگیرید باورید کنید یک وب سایت معمولی هزینه سالیانه ی زیاد نداره و اگه اشتباهی رخ بده ادم میدونه کار خودت بود مثل الان که دست شما به هیچ جایی بند نیست نمیشه من سالها قبل وبلاگ خوبی در بلاگفا داشتم امار خیلی عالیه و حتی بهتر از الان سایتم داشت ولی به خاطر گذاشتن یک کد جاوا وبلاگم مسدود شده و هیچ راهی از پیش نبردم خلاصه کلا بی خیال وردپرس و کلا سرویس های مجانی یک دامین و هاست تهیه کنید و به فعالیت خودتون ادامه بدید یه چیز دیگه یادم رفته ممکن یک اشکال فنی بوده چون یادمه یکی از دوستانم در بلاگفا یک شبه تمام وبلاگش ناپدید شده نه بعلت هک و چیزهای دیگه تنها به خاطر نقص فنی که در بلاگفا رخ داده بود

  10. فتحی Says:

    ممنون آرسین جان. در قراردادی که امضا کردیم آمده

    بدون تخطی از شرایط و ضمانت های ذکر شده، Automattic حق دارد (اگر چه ملزم نسیت) که طبق صلاح دید گروه، الف)هر گونه مطلبی را که بر اساس عقیده و شور گروه، سیاست های Automattic را نقض کرده یا به هر طریق مضر و نا مناسب تشخیص داده شود، حذف یا رد کند. ب) به هر دلیلی طبق صلاح دید گروه، از دسترسی و استفاده افراد حقیقی و حقوقی از وب سایتی جلوگیری کند.

    ما این را امضا کردیم پس به اتوماتیک و یا وکیل اتوماتیک اجازه دادیم که اگر هر مطلبی را که تشخیص داد که برای وردپرس و یا گروه اتوماتیک مضر است حذف و یا وبلاگ ما را بلوکه و یا کلا اجازه دسترسی ما به وبلاگ را ندهد.

    اینجا ممکن است این نوشته باعث شکایتی قانونی بر علیه اتوماتیک ( یا تیم وردپرس ) شده باشد که وردپرس برای این که در این زمینه مسئولیتی را عهده دار نشود با توجه به حقی که ما به این گروه دادیم محتویات وبلاگ آقا یونس را حذف کرده باشد. طبیعی است که خودتان با دقت کردن متوجه می شوید احتمالا هیچ مرجعی وبلاگ آقا یونس را نخوانده و اصلا اهمیت نمی دهد که بر علیه ایشون و گروه اتوماتیک شکایت کند. برای همین من هنوز هم امیدوارم که این یک اشتباه باشد و ما بتوانیم به سرعت دوباره آقا یونس را در کنار خودمان ببینیم. واقعا از این بابت ناراحت هستم و از آقا یونس می خواهم سریعا نامه نگاری را شروع کنند. من که زبانم خوب نیست و گرنه خودم می نوشتم و پیگیری می کردم. کشینگ وردپرس تا چند روز دیگر ممکن است کل اطلاعات را از دست بدهد و آن موقع دیگر هیچ کاری نمی شود کرد. من بودم از دیروز همون ساعت 5 شروع می کردم.

  11. فتحی Says:

    سیروس جان. من فکر می کنم مقایسه بلاگفا و وردپرس کاملا غلط است و به خاطر رفتار بلاگفا نمی شود این حکم رو در مورد وردپرس داد. هر چند وردپرس.اورگ هم مزایای خاص خودش را دارد اما من به مزایای وردپرس.کام معتقدم و فکر می کنم هیچ وقت شخصی نشوم.

  12. Younes Says:

    سلام برادران!
    ما که اعتراضی نداریم!
    اینقدر میدوم که اگر چیزی مال خودت نباشه، اختیارش رو هم نداری، هرچند که براش زحمت بکشی.
    از راهنمایی ها و محبت های جناب فتحی، پسر آریایی، سیروس، میلاد، کاسپر، …
    کمال تشکر رو دارم.

    ما داریم میریم خونه جدید! ،به بقیه هم همینه توصیه ام!
    چون ممکنه یک روز این اتفاق برای بقیه هم اتفاق بیفته.

    یاعلی
    التماس دعا
    یونس

  13. aminhashemi Says:

    فتحی عزیز! فکر نمی کنی داری متعصبانه به این قضیه نگاه می کنی؟وردپرس خدا نیست که بخواهیم بپرستیمش خوب این یعنی نقض کامل آزادی بیان.
    حالا فقط کافی بود این اتفاق در بلاگفا (به به قول شما قابل مقایسه نیست ولی اونم مشابه این قوانین را داره) می افتاد اون وقت همه جا جارو جنجال مشد که آره توی ایران زادی بیان نیست و وبلاگ های ایرانی پست ها را می بندند شایدم بحث با سیاست آلوده می شد.

    این حمایت شما منو یاد بعضی ها می اندازه که بدی و بد بختی را می بینند اما می گند وای چه عالی!

  14. پسر آریایی Says:

    آقا یکی هست بگه که چه چیزهایی ایراد داره ؟
    مثلا من که با عکس زیاد کار می کنم اگر یه وبلاگ و محیط دیگه ای از وردپرس بگیرم تا تصاویرم رو اونجا آپلود کنم تا با کمبود فضا روبرو نشم این مشکلی میشه برام یا نه ؟
    من که دارم دق می کنم 😦

  15. سیروس Says:

    فتحی جان عزیز
    خودت که میگی انگلیسی بلد نیستی این طفلک یونس م احتمالا زبان انگلیسی خوبی نداشته باشه ؟ حالا حکایت چی میشه تا بیاد کلی نامه بنویسه و میل کنه اونا باز یک چیزی بگن ایشون بخواد جواب بده بعد همین طور پیش میره ولی بهترین راه همون دامین جداست فتحی جان وردپرس همچین اش دهن سوزی نیست اصلا من شک دارم بگم وردپرس دات اورگ هم یک سیستم محتوای عالی و خوب در دنیایی وب باشه البته اگه اون رو یک سیستم مدیریت محتوا دونست . البته فکر می کنم Joomla رو همه نه من از بهترنیاهای دنیای مدیریت محتوا می دونن ، خلاصه بازم میگم وبلاگ شخصی خیلی بهتره اگه هدفتون امار برای بازدید هستش گوگل این کار رو خیلی بهتر انجام میده از نظر فرستادن بازدید کننده به وبلاگ
    چاکریم

  16. aminhashemi Says:

    فتحی جان وردپرس همچین اش دهن سوزی نیست اصلا من شک دارم بگم وردپرس دات اورگ هم یک سیستم محتوای عالی و خوب در دنیایی وب باشه البته اگه اون رو یک سیستم مدیریت محتوا دونست . البته فکر می کنم Joomla رو همه نه من از بهترنیاهای دنیای مدیریت محتوا می دونن

    سیروس عزیز با این حرف شما موافقم!وردپرس زیاد بزرگ نمایی شده البته جوملا هم سیستم خوبیه اما توصیه می کنم موبل تایپ را هم امتحان کنید.

    شاد و سربلند باشی

  17. فتحی Says:

    آقا این بحث کمی طولانی شد. راستش رو بخواهید من یک وردپرس دات کامی متعصب هستم و برای همین از وردپرس دفاع می کنم. فکر می کنم اینجا جای خوبی برای بحث نیست چون حرفهای من جسته گریخته می شود و ممکن است دیر برای جواب بیایم. اگر اجازه بدهید من یک مطلب بنویسم و شما بیایید اونجا نظر بدهید. فکر کنم من حرفهایم رو دقیق بزنم بهتر باشد.

  18. فتحی Says:

    آرسین جان. در مورد شما فکر نکنم به کمبود فضا بر بخوری. سه گیگ فضاست. مطمئنی که فضات داره تموم می شود؟

    در هر حال در قوانین چیزی گفته نشده اما از نظر اخلاقی فکر کنم مشکل داشته باشد. باز هم تاکید می کنم در قوانین چیزی ندیدم. سعی می کنم بیشتر نگاه کنم.

  19. فتحی Says:

    یونس جان
    برای شما هم آرزوی بهترینها را دارم. هر چند دوست داشتم که در وردپرس.کام بودید تا بیشتر در خدمتتون بودم. در هر حال بد نیست مطلبی که می نویسم را بخوانید. احتمالا امشب یا فردا پست می کنم.

  20. key1one Says:

    اقا یونس به نظر منکه انتخاب خوبی کردی و هر طور حساب کنیم وبلاگ شخصی بهتره.
    امیدوارم اونجا هم مثه حرف نو موفق شی.
    از همه دوستان هم که در این نظر سنجی شرکت کردند و نظر ارسال کردند کمال تشکر رو دارم.

  21. aMiN Says:

    به نظر من كه وردپرس بهترينه و البته با عقيده شما بر بيان آزاد موافقم

  22. Younes Says:

    سلام برادران!
    بازم تشکر از همه.
    تمام سیستم های مدیریت محتوی مشکل دارند!؛ چون بومی نیستند!
    من فعلا در بلاگ جدیدم از وردپرس استفاده میکنم که انشالله تا چندماه دیگه یک اتفاقات خوب بیفته!(یعنی میخوام یک کارهایی بکنم!)
    متاسفانه من از اول خارجیگونیم بد بوده!، ولی یک نامه شکسته بسته زدیم که جون مادرت 24 ساعت بازش کن که بتونیم اطلاعاتش رو برداریم!
    هم خواهش، هم پوزش و هم ….. کردیم!
    حالا منتظریم، گرچه احتمالش خیلی کم است، ولی ناشد که نیست؟!؛ خدا رو چه دیدیم، شاید فرجی شد!

    از حسن عنایت دوستان به این حقیر هم متشکرم، انشالله در پناه حق موفق و موید باشید چه با وردپرس و چه با سایت شخصی.

    یاعلی
    التماس دعا
    یونس

  23. key1one Says:

    یونس جام ممنون که خبر دادی بهمون انشالله وردپرسی ها به درخواستت نظر مثبت بدن.
    مارو بی خبر نزار.
    بازم ممنون

  24. Mr\'James Says:

    امروز به بلاگ onlypr–y.wordpressهم سر زدم دیدم همین بلا سرش اومده ، هنوز متوجه نشدم دلیل این کار ورد پرس چیه؟

  25. فتحی Says:

    من آن وبلاگ رو ندیده بودم اما با توجه به اسم اونلی پرو … حتما توش چنین نرم افزارهایی بوده که بر خلاف قوانین وردپرس است.

    یوسف جان. ایشالله که رسیدگی کنند. من برای وبلاگ یکی از بچه ها ایمیل زدم و در عرض چند ساعت جواب دادند.

  26. باربد ارجمند Says:

    دوستان همه خسته نباشن …کلی سرکار بودین…تبریک میگم…
    من طرفداری سرویسهای دیگه رو نمی کنم..فقط میخوام بگم..توی دنیا واسه ما ایرونیا چیزی به نام » آزادی بیان معنی نداره» ..پس جنب و جوش بی خودی فقط ما رو بیشتر تو باتلاق فرو می بره…
    نمی دونم نظرتون چیه ولی من نظرموگفتم..نظرات دیگر دوستان رو خوندم ، به نظر میاد واقعیت کم کم روشن بشه..ممنونم از فرصتی که به من دادید.

  27. سلمان زاده Says:

    مطلب جالبي بود

  28. مجتبی ولی Says:

    واقعا افتضاح و باعث خجالته که تو این زمونه وبلاگی به خاطر نوشتن یک بحث بسته بشه.

پاسخی بگذارید

