مقابله با دزدیده شدن مطالب وبلاگتون

خوب انشالله از این به بعد مقالاتی رو در مورد با مبارزه با دزدان اینترنتی براتون میزارم و راهکارهایی رو براتون معرفی میکنم تا از دزدیده شدن و کپی شدن مطالبتون بدون ذکر منبع جلوگیری بکنین.خوب برای این مقاله بهتره در مورده ترفند لینک گذاری بین نوشته ها وبلاگ بگم:

بعضی وقتا شما میتونید تو مطالبتون لینک گذاری کنید تا بعد از کپی شدن مطالبتون بدون منبع , بازدید کنندگان و خوانندگان مطلبتون تو سایت های دیگه متوجه کپی شدن مطلب بشن.

برای مثال به متن پایین توجه کنید:

این مطلب مربوط به یکی از پست های وبلاگ کلید اول هستش اینجا

چون مزاحم تلفن همراه با این کار خسته نمیشه و کمی بعد دوباره کارشو تکرار میکنه,این روش «کلید اول» نه خرجی داره نه زحمتی. اسم روش ما سوزوندن سیم کارته نترسین فقط اسمش ترسناکه .جون به لب شدین 😉 از دست من یا مزاحم تلفنتون؟ خوب صبر داشته باشین کمی «توضیح» دیگه هم بدم بعد بگم این ترفند چطوری کار میکنه.

کسایکه مطالب شما رو کپی میکنن بیشترشون به خوندن تیتر بسنده میکنن و دیگه به بقیه مطلب دقت نیمکنن و کل مطلب رو کپی میکنن تو وبلاگ خودشون ولی غافل از اینکه خوانندگان وبلاگشون بدقت مطلب رو خواهند خوند و لینک ها رو خواهند دید. شما میتونید این لینک ها رو بعد از نصفه مطلب و در آخر های مطلبتون جاگذاری کنید.

اگه توجه کنید میبینید وقتی دارین مطلبی رو با دقت میخونید کروزر یا نشانگر موس(موشواره) رو هماهنگ با خوندن مطلب روی کلمات حرکت میدید. ( مثه همین الان )

پس شما میتونید تا درصد زیادی از کپی مطالبتون بدون کپی رایت جلوگیری کنید و مچ گیری خوبی بکنید.

فقط به نکات زیر دقت کنید تا اینکارتون کاریتر بشه:

1.شما میتونید لینکهای رو که گذاشتید به رنگ سیاه تغییرشون بدید تا به چشم کپی کننده نیاد (وقتی رو کلمه ای لینک میزارید و هایپرش میکنید به رنگ آبی در میاد)

2. به جای اسم وبلاگتون کلمات دیگه ای هم بزراید و یا روی مطالب و کاراکتر های دیگه لینک بزارید تو مثال بالا روی کلمه توضیح اینکار رو انجام دادم.«توضیح»

در ادامه به نکات جالبتری خواهم پرداخت تا با کمک هم دزدان اینترنتی رو بی آذوقه بزاریم و کشتییشونو به گل بشونیم.

موفق باشید.

فید چیست؟

برچسب‌ها: , , , , , ,

10 پاسخ to “مقابله با دزدیده شدن مطالب وبلاگتون”

  1. دبیرخانه جشنواره Says:

    بلاگر گرامی
    ورود شما را به جامعه بزرگ تبیان خصوصا جشنواره وبلاگ نویسی بزرگ تبیان در استان زنجان گرامی میداریم . وبلاگ شما پس از ثبت نام شما در جشنواره ثبت شد . لطفا بنر های جشنواره را در بلاگ خود قرار داده و لینک به جشنواره دهید .
    . لطفا به نکات زیر توجه کنید :
    1.قوانین جشنواره را بدقت مطالعه کنید . رعایت معیارهای جشنواره امتیاز شما را بشدت ارتقا میدهد.
    2.در تولید محتوا کوشش نمایید .
    3.وضعیت فنی و گرافیک قالب وبلاگ خود را مرتبط با موضوع و عنوان وبلاگ انتخاب کنید .
    4.برای مشاهده مطالب برگزیده وبلاگ های شرکت کننده به همین بخش در وب سایت جشنواره روزانه مراجعه فرمائید .برای مشاهده این بخش به ادرس انتهای همین مطلب مراجعه کنید .

    برای رقابت با سایر بلاگر های جشنواره آخرین 20 مطلب شما مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت .
    امیدواریم شما را در جایگاه منتخبین وبلاگ نویسی تبیان ببینیم . در صورتی که به دوستان خود نیز دسترسی دارید آنها را نیز از موضوع جشنواره آگاه نمایید .
    با تشکر
    دبیرخانه برگزاری جشنواره فرهنگی – دینی وبلاگ نویسی تبیان استان زنجان
    ادرس وب سایت تبیان زنجان : http://tebyan-zn.ir
    آدرس وب سایت برگزاری جشنواره وبلاگ نویسی تبیان : http://tebyan-zn.ir/weblog/
    بنرهای جشنواره را از اینجا بردارید : http://tebyan-zn.ir/weblog/ads.htm

    [گل]

  2. كاسپر Says:

    منم خيلي مشتاقم روش هاي ديگه رو ببينم چون من براي هر نوشته اي
    كه سايت مي زارم كلي زحمت مي كشم بعد يه يارو مياد يه كپي پيس مي كنه
    به نام خودش قالب مي كنه

  3. فتحی Says:

    حالا کیوان جان. فکر می کنی با این روش جلوی کپی کننده گرفته می شود؟ فقط خواننده اش متوجه می شود که این مطلب برای ایشون نیست. البته راه بدی هم نیست و می تواند لینک برای شما بگیرد.

    کیوان:فتحی جان من راههای مقابله با این کار و میگم و اگه این راهکارها انجام بشه درصدی از جلوی اینکار رو میگیره.میدونم که به طور کل این کار یعنی جلوگیری کامل از نقض کپی رایت امکان پذیر نیست ولی خوب رسالت ما اینه که با کارهای که از دستمون بر مییاد کمی جلوی اینکار ناپسند رو بگیریم.
    در ضمن در مورد لینک گرفتن هم باید بگم که با اینکار میتونید از قسمت لینک های ورودی وردپرس در قسمت داشبورد از کپی شدن مطلبتون با خبر بشید.

  4. بابک Says:

    کیوان جان از نظرت ممنونم.
    فکر بدی نیست ولی به نظرم نمی‌تونه زیاد موثر واقع بشه.
    ولی بالاخره هر قدمی که در راه مبارزه با دزدیده شدن مطالب برداشته می‌شه ارزشمنده.

    بی‌ربط: می‌بینم که تبیان هم جشنواره راه انداخته….

    کیوان : بابک جان خوب رسالت ما اینه که با کارهای که از دستمون بر مییاد کمی جلوی اینکار ناپسند رو بگیریم.

  5. پسر آریایی Says:

    جالب بود کیوان
    ممنون از مطلب جالبت

    کیوان: خواهشم میکنم آرسین جان قابل شما رو نداره
    بنرها رو نیگا کردی؟ نظرت چیه ؟

  6. فتحی Says:

    متوجه نشدی کیوان جان. حالا فهمیدی که طرف کپی کرده. حالا چی؟ دیگر هر تازه وردپرسی هم می دونه که بروی توی آمار لینکهای ورودی رو می گیری اما حالا برفرض که فهمیدی. چی کار می خواهی بکنی؟ نکند می خواهی بروی به طرف بگویی چرا مطلبم رو کپی کردی؟
    —-
    کیوان:
    —-
    فتحی جان انگار شما منظوره منو خوب متوجه نشدی.
    من فقط دارم فرهنگ سازی میکنم شاید کسی که اهل کپی بدون ذکر منبع باشه وقتی این مطلب رو ببینه نظرش عوض بشه(یک مورد تا الان پیش اومده)
    اگه طرف مطلب منو کپی کنه بهش تذکر میدم و تو قسمته نظراتش مطرح میکنم.(امر به معروف کنید وگرنه ظالمان از شما نخواهند ترسید. نمیخواد برم رو منبر ولی خدا امر به معروف که به زبون خودمون میشه تذکر دادن, رو وسیله قرار داده تا نزاری کسی بهت مسلط بشه و حقتو ضایه کنن. کم کم هر کاری که به فکرمون میاد رو برای مقابله با اینکار باید بکنیم)
    با دید باز نیگا میکنم و با احترام ازش میخوام که مطلب رو با ذکر منبع بزاره.
    گذاشتن ذکر منبع بر خلاف ذهنیت بیشتر وبلاگنویسان ناقض کپی رایت باعث محبوبت وبلاگ میشه و احترمی هستش به بازدیدکننده
    و حتما بازدیدکنندگان متوجه این موضوع میشن .

  7. کیوان Says:

    نکند می خواهی بروی به طرف بگویی چرا مطلبم رو کپی کردی؟

    کیوان: این حرفت واقعاً واسم عجیبه؟
    تو حامی کپی رایتی یا نقض کپی رایت.
    این حرفت میتونه به نظر من یه جور تشویق ناقضان کپی رایت باشه
    و فقط سر حد نا امیدی و عجز رو نشون میده
    من هیچ وقت اجازه نمیدم مطلبی رو که پاش زحمت کشیدم رو تو وبلاگ دیگه ای بدون ذکر منبع ببینم و هر کاری انجام میدم تا از کپی بدون منبع مطالبم جلوگیری کنم.
    این روشی که بالا خوندی میتونه وبلاگ مورد نظر رو بی حویت و پوچ در نظر بازدید کننده نشون بده و بازدید کننده دیگه به وبلاگی که این مطلب رو کپی کرده برنمیگرده و به وبلاگ اصلی مطلب راهنمایی میشه
    موفق باشی.

  8. فتحی Says:

    تو حامی کپی رایتی یا نقض کپی رایت؟

    دارم جمله بالا رو می خوانم و فکر می کنم چه جوری می شود از مطلب من چنین برداشتی کرد.

    راستش من عاجزم از مقابله با ناقضان کپی رایت چون با دقت بسیار بالایی این کار را می کنند و چنان برخوردی با آدم می کنند که آدم متاسفم می شود برای وقتی که برای بحث با اینا گذاشته و بهتر می بیند که برود به درد خودش یک مرهمی بزند.

    طرف رفت و کپی کرد. تو هم رفتی بهش گفتی که عزیز من کپی نکن. اونم بر می گرده می گوید چشم؟ اگر همچین اخلاقی داشت که از اول با منبع ذکر می کرد. در ضمن یک جوری صحبت می کنی انگار من گفتم کپی کردن خوب است. وقتی می گویی منبع دادن برای یک وبلاگ باعث محبوبیت می شود انگار من گفتم باعث منفور بودن یک وبلاگ می شود.

    یا یک چیزی رو داری می گویی غلط است در حالی که ته قلبت می دونی درسته. یا واقعا با اینا سر و کله نزدی. من کسی که مطمئنم از مطلب من کپی کرده رو دیدم که برگشت صاف به من گفت تو از من کپی کردی.

    من به جای این که وقت خودم را صرف این کنم بروم دنبال دزدان مطالبم وقتم رو صرف این می کنم که مطالب بهتری بنویسم.

  9. key1one Says:

    فتحی جان من میفهمم که تو به وقتت ارزش قائلی ولی خوب یاید کارهای بکنیم و کمی جلوگیری کنیم از این کار و بعدش اگه دیدیم کسی کپی کرده بگیم اره خوب ما یه کارایی کردیم ولی خوب ازم کپی کردن پس ما کارمونو خوب انجام دادیم.

    در ضمن من خودم با کپی کارها زیاد سروکله زدم که بیشترشون قانع شدن و در بعضی موارد مطلب رو پاک کردن و یا منبع رو ذکر کردن.
    ممنون

  10. علیرضا Says:

    میگم این همه بحث برای چیه اصلا ؟
    مگه ما اگه این مطلب پر از لینک رو توی یه فایل تکست بریزیم بعدش لینکی هم داخلش مگه ممکنه باشه ؟
    پس روش های دیگه رو بگو لطفا !


    کیوان:عیلرضا جان بازهم گوشزد میکنم که ما همه کارهای ممکن رو برای جلوگیری از اینکار انجام میدیم.معلومه که یک کپی کننده آخرش کار خودش رو میکنه ولی اگه مطلب واقعا ماله خود ما باشه باید یه کارهای رو بکنیم.
    روش که شما گفتین رو همه کپی کنندها بلدند و روش های دیگه ای هم هست.
    من امیدوارم کمی مشغله کاریم کم بشه تا روش های جالب دبگه رو هم اینجا بنویسم.

پاسخی بگذارید

